Salgs & leveringsvilkår

Her finner du betingelser som gjelder for handel hos falmec.no, offisiell webside og nettbutikk til Falmec i Norge med distributør MT Nordic AS.

Bestilling
Etter du har valgt varene du vil ha, lagt de i handlekurven, og klikket på “Send bestilling” i kassen er kjøpet slutført og medfører dermed bestillingsansvar for bestillingen.

Når du legger inn en bestilling hos oss, tilbyr vi at du kjøper de valgte produktene i overensstemmelse med disse betingelsene. Når falmec.no aksepterer bestillingen din, vil du motta en ordrebekreftelse som sendes til den e-postadressen som du oppga på bestillingsskjemaet.

Selv om falmec.no bestreber seg på å levere alle produktene som er oppgitt i ordrebekreftelsen, kan det oppstå situasjoner hvor varene er utsolgt eller utgått av produksjonen. I slike tilfelle vil falmec.no kontakte deg og foreslå eventuelt å levere et annet produkt. Hvis du ikke er interessert, vil falmec.no annullere bestillingen av de produktene som ikke kan leveres og trekker fra kjøpesummen for disse produktene. Utover dette kan du ikke gjøre noen krav gjeldende overfor falmec.no

Priser
Alle priser oppgitt på vår webside er i norske kroner (NOK) og inklusiv 25 % mva.
Prisene på produktene fremgår av nettstedet utenfor det enkelte produktet, og på ordrebekreftelsen og etterfølgende tilsendt faktura. (Klarna )

Betaling
falmec.no er opptatt av en 100% trygg og sikker handelsopplevelse. Alle kjøp som gjøres vil trygt behandles med/via betalingstjenesten – Klarna.

Via Klarna kan du enkelt velge å betale omgående, med faktura, delbetale eller om du vil utsette betalingen. falmec.no sender varen (e) hjem til deg.

Levering
De fleste varene hos oss (ekskludert tilbehør), er bestillingsvarer og tar mellom 4 og 6 uker for levering.
Når varene er på lager tar det mellom 2 og 5 dager for levering til adresse i Norge.

Koketopper og ventilatorer leveres på gateplan med en av våre samarbeidspartnere (TNT/Fedex, Bring, Transportsentralen eller Toten Transport) etter avtale med deg.

Tilbehør sendes med Bring klimanøytral servicepakke og kan spores hele veien gjennom.

Er varen forsinket eller i restordre, vil du normalt få beskjed om forventet leveringstid via e-post.

Hvis det oppgis på ordren at varen kan stilles ved døren, overgår ansvaret for varen til kunden i det øyeblikket transportøren stiller varen ved den av kunden oppgitte leveringsadresse.

Fraktpriser
Vi har gode fraktbetingelser. Nøyaktig fraktpris vil du få oppgitt før du betaler.

Angrefrist & retur
Du har 14 dagers angrefrist/returrett fra produktet er levert.
Hvis du vil benytte retten til å returnere et produkt, send oss e-post til post@mtnordic.no.
Benytter du deg av angreretten, står du selv for returfrakten.
Kontakt oss gjerne for å vite hva prisen for returfrakten blir.

Når du sender et produkt i retur, må det være i samme stand som da du mottok det, og det må altså være i original emballasje og ubrukt. Du får pengene tilbake så snart vi har mottatt produktet i retur og sett at det er som nytt. Pengene vil etterfølgende refunderes via Klarna innen 30 dager etter retur er registrert.

Kontaktinformasjon ved bruk av angrerett eller spørsmål i forbindelse med dette:

Raufoss Industripark, bygg 116, 2830 Raufoss

E-post: post@mtnordic.no
Telefon: 61100111

Feillevering og defekte varer
Sjekk leveringen med det samme du har mottatt den. Hvis du mot forventning skulle motta feil eller defekt produkt, må du raskest mulig orientere oss per e-post post@mtnordic.no Merk hva feilen eller defekten består av. Sørg for at ordrenummeret vises tydelig i e-posten.

Ikke hentede varer – gjelder tilbehør
Om du ikke henter din forsendelse vil du bli fakturert 250,- som dekker returporto + administrative kostnader. Deretter returneres varen til falmec.no

Garanti
Hos falmec.no, MT Nordic AS har du 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Feil på vare skal reklameres via reklamasjonsskjema så snart feilen er oppstått. Vår service partner Service Companiet kontakter deg innen kort tid etter du har registrert service sak for oppfølging og forbedring av produktet.

Ha følgende informasjon klar når du fyller ut serviceskjema:

Navn på forhandler hvor komfyren ble kjøpt, samt. kjøpsdato (gjerne legg ved kopi av kvitteringen/faktura)
Produktnavn og serienummeret. 
Bilder og video av teknisk problem kan gjerne legges ved.

Forbehold
Vi tar forbehold om utsolgte produkter, pris- og korrekturfeil, samt manglende leveranse fra våre leverandører.

Forbrukssikkerhet
Som kunde hos falmec.no har du alltid de rettigheter som fremgår av Forbrukerrådet. Du kan lese mer om Forbrukerrådets veiledning her:
http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon